STEM στο σχολείο
Ένας εύκολος (και χωρίς μεγάλο κόστος) τρόπος εισαγωγής των μαθητών στην αλγοριθμική σκέψη μέσω δραστηριοτήτων STEAM είναι ο προγραμματισμός μέσω απτών καρτών-εντολών.
Μπορείτε να βρείτε σχετικό εκτυπώσιμο υλικό στο αρχείο $m67o1mk9p.
Επιπλέον, μπορείτε να κάνετε κάτι αντίστοιχο (χρησιμοποιώντας τις κάρτες-εντολές του αρχείου $m67o1mk9p) στο προαύλιο του σχολείου σας χρησιμοποιώντας τη σκακιέρα που στα περισσότερα σχολεία είναι ζωγραφισμένη στο έδαφος.
Σε αυτή την περίπτωση τα ρομπότ θα είναι οι ίδιοι οι μαθητές.
Οδηγίες:
Χωρίστε τους μαθητές σε ομάδες (τουλάχιστον 3 ατόμων) - κάθε ομάδα πρέπει να φέρει εις πέρας διάφορες δοκιμασίες με τη σειρά.
Καλέστε την πρώτη ομάδα.
Τοποθετήστε τους μαθητές σε διαφορετικά τετράγωνα πάνω στη σκακιέρα. Ο ένας θα μείνει ακίνητος και ο άλλος θα είναι το πιόνι.
Οι υπόλοιποι μαθητές της πρώτης ομάδας πρέπει χρησιμοποιώντας τις κάρτες-εντολές να "προγραμματίσουν" τον μαθητή-πιόνι ώστε να συναντήσει τον ακίνητο μαθητή πάνω στη σκακιέρα.
Αφού δημιουργήσουν το πρόγραμμα πρέπει να το πουν στον μαθητή-πιόνι.
Αν προγραμμάτισαν σωστά και έφεραν εις πέρας τη δοκιμασία παίρνουν πόντο.
Έπειτα είναι η σειρά της επόμενης ομάδας.
Επαναλάβετε το ίδιο όσες φορές θέλετε.
Φροντίστε ώστε όλοι οι μαθητές της ομάδας να "περάσουν" από όλους τους ρόλους (ακίνητος μαθητής, μαθητής-πιόνι, προγραμματιστής).
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα εργαστήρια δεξιοτήτων στο Δημοτικό αλλά και στο Νηπιαγωγείο.
Have fun 😊👌